Skocz do zawartości

Karpie na zamulonym stawię


mariuszmariusz40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym wędkarzem i mam pytanie. Na jednym ze stawów w mojej okolicy pływają spore karpie (słychać jak się wynurzają z dużą siłą) i mam pytanie odnośnie złowienia takiego karpia. Do tej pory używałem metody spławikowej (4g) z kukurydzą i złotym haczykiem. Raz udało mi się tylko złowić 6kg, reszta to małe sztuki. Staw jest mocno zamulony, lecz nie jest duzych rozmiarów. Używałem też zanęty na karpie i zanęty uniwersalnej, lecz bez duzych efektów. Pytanie: Jaką inną metodą da się złowić karpia na takim łowisku? Czy metoda gruntowa?, jeśli tak to z jakim zestawem? Czy może kombinować ze spławikiem, kukurydzą/robakiem. Próbowałem kiedyś koszyk 20g z zanęta feeder i waniliowa kulka proteinowa, która opada na dno, lecz bez efektów. Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minutes ago, mikolaj łódzki said:

Metoda gruntowa była by możliwa ale z użyciem ciężarka o małej gęstości.

Chyba Cię poniosło ;) Mniejsza gęstość to większa objętość i nic z tego nie wyjdzie. 

 

3 hours ago, mariuszmariusz40 said:

Próbowałem kiedyś koszyk 20g z zanęta feeder i waniliowa kulka proteinowa, która opada na dno, lecz bez efektów. Dziękuję za odpowiedzi.

Pomyślałeś może o tym, że wanilia nie musi rybom odpowiadać? Jeżeli woda jest zamulona delikatny zapach wanilli może ginąć albo zwyczajnie tam nie biorą na waniliowe przynęty. Karpie można łowić przy pomocy conajmniej kilkunastu zapachów. Próbuj aż znajdziesz ten właściwy. 

A przynęta powinna unosić się nad dnem zamiast w nim zapadać.

Edytowane przez zwykły michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, zwykły michał napisał:

chyba Cię poniosło ;) Mniejsza gęstość to większa objętość i nic z tego nie wyjdzie. 

No właśnie. Im większa objętość tym większa powierzchnia i lepiej rozłożony nacisk na podłoże. 

Odnośnik do komentarza